Thursday 25 April 2013

DEMAM PILIHANRAYA

Uiiiisssshhh, lama betul tak nulis kat blog ni.

Sibuk menulis kat blog satu lagi, http://isma-adeliya.blogspot.com

Kesian kau blog, terabai sekejap.

OK, I'm back, I'm back.


Sekarang ni musim demam kan.  Cuaca tak menentu, kejap panas, kejap hujan.  Bila panas, teramatlah panas.  Bila hujan, teramatlah lebat, siap dengan guruh, petir dan pengakhirannya kadang-kadang banjir.

Maka ramailah yang jatuh sakit.  Penyakit yang biasa ialah demam.  Sana sini orang demam.  Kalau pergi klinik, ramainya yang demam, selsema, batuk, sakit tekak. 

Kepada yang demam2 tu, saborlah ya.  Allah bagi penyakit sebagai ujian.  Allah bagi cuaca tak menentu pun sebagai ujian.  Semoga kita semakin dekat denganNya bila diuji.

Tapi ada satu lagi demam yang sedang melanda negara kita.  Apa lagi, demam pilihanraya la.  Meriah sana sini dengan bendera dan poster parti-parti dan calon-calon yang bertanding.  Kat kawasan rumah saya pun meriah.  Yang lambang bulan tu siap buat kereta kebal.  Pas tu yang lambang dacing pun buat meriam.

Selalu ada ceramah.  Saya suka juga pergi dengar ceramah.  Bila dengar ceramah kita boleh nilai sendiri isu-isu yang dibangkitkan.  Tapi kekangan masa menyebabkan tak berapa berpeluang sangat menghadiri ceramah.  Nak jenguk Encik YouTube untuk tonton ceramah yang dah dirakam pun tak sempat.

Kepada yang bakal mengundi, undilah dengan bijak.  Undian anda akan menentukan hala tuju negara kita.  Kalau susah juga nak buat keputusan, buat solat istikharah, minta petunjuk Yang Maha Esa siapa yang harus disokong.

Selamat mengundi semua!


Kepada

No comments:

Post a Comment